Nieuwe ervaring met Air France.

Hoi Kees, dank je voor je hulp, het ging heel goed! Heel fijn dat we niet lang hoeften te wachten bij de security waar het de heenreis bijna fout ging omdat hij de benen wilde nemen maar de assistent van Axxicom kon hem goed tegen houden toen ik mijn spullen van de band haalde en het boarden als eerste was ook heel prettig, geen stress in lange rijen, perfect! Zowel de heen als de terugreis ging perfect met Air France! Echt een aanrader, ik heb heel prettig kunnen reizen terwijl ik het best spannend vond om alleen met mijn zoon te reizen. Hartelijk dank voor alles nogmaals!

====

Transavia ervaring:

Hoi hoi. 
Wilde je nog even laten weten dat het allemaal goed gegaan is tijdens het reizen

Heb ons zelf aangemeld bij de Transavia balie en de meneer daar vertelde me bij welke incheckbalie we ons mochten melden 
(Dus niet achteraan de lange, lange rij)

Binnen is er verder geen extra begeleiding (mogelijk) geweest; maar gelukkig ook niet nodig gehad

We zijn iedere keer gewoon als een vd laatsten ingestapt

Nogmaals dank voor het aanmelden voor de medische services 👍🏼

==

Transavia. Eindhoven-Faro

We zijn inmiddels terug van vakantie en zowel de heen als de terugreis is heel goed verlopen! We mochten op Eindhoven via de fast lane naar de security en konden dus zo doorlopen. Bij de gate mochten we alvast bij de deur zitten wachten tot we konden boarden, dus uit de massa. Daarna als eerste aan boord, pas toen wij zaten begon het echte boarden. Op de terugweg in Faro vroeg degene die ons incheckte gelijk of en wat voor assistentie wij wilden aangezien hij in het systeem zag dat we iemand met ASS in ons gezelschap hadden. Ook daar dus volop hulp en begrip. Het lijkt zo klein maar het maakte voor mijn zoon erg veel verschil, op de ter heeft hij zelfs niet naast mij hoeven zitten zoals altijd maar gezellig naast z'n zusje! Heel erg bedankt voor je hulp!!

==

Gisteren terug gekomen van een mooie vakantie in Frankrijk. Gevlogen met Air France. Op schiphol assistentie gekregen tot na de controle. Dit op eigen verzoek, anders hadden we 2 uur moeten wachten bij de assistentie. (Daar zouden we dan tot een klein uur voor vertrek moeten wachten en dat gaf voor de jongste ook onrust). Op ons gemak een rustig plekje bij de gate gevonden. Voor dat we landen kregen we van het personeel het verzoek om te wachten tot iedereen van boord was. Daarna met assistentie naar de paspoort controle... wat een verademing om dat niet zelf uit te hoeven zoeken.... Terug weg hebben wederom keurig de assistentie gekregen tot in t vliegtuig. Ook dit verliep duidelijk en soepel! Erg fijn dat dit zo kan!

==

Een ervaring met DPNA met Cathay Pacific naar de Filipijnen.

Mijn vrouw en kind zijn aan de laatste vlucht bezig (van manila naar cagayan de oro).

De DPNA was fijn, maar helaas had Tristan nog wel 2 meltdowns (1 op schiphol een uur voor dat de vlucht ging, de andere bij de lokale vlucht ook een uur voor de vlucht ging bij de gate).

Dit komt niet door de DPNA procedure maar door het feit dat hij te graag wil vliegen en het laatste stukje als hij al bij de gate is niet trekt, dan komt de spanning er uit en heeft hij paniek en tranen / huilen en roept hij "vliegen " en loopt onrustig in het rond.

Ik hoop dat hij daar nog eens een keer vanaf komt, ik denk dat het de hele opbouw is qua spanning om naar de Filippijnen heen te gaan. De powerpoint die ik had gemaakt werkte ook maar half, het gaf hem wel duidelijkheid maar ook gelijk drang om direct te willen vliegen.


Maar goed, de DPNA was fijn, alles verliep soepel, ook in hong kong en manila kreeg ze ondersteuning en dat gaf mijn vrouw de rust om kalm te blijven toen Tristan het moeilijk had.

==

TUIFly. Gran Canaria

Sinds gisteren terug van onze vakantie naar Gran Canaria met ons vijfjes en ik wilde door geven dat de DPNA code ons heel veel wachten heeft bespaard. Op Schiphol moesten we wel eerst zelf inchecken maar daarna kregen we begeleiding tot het boarden. Daar zijn mij zoon en ik met z'n tweeën met een groep andere mensen als eerste aan boord gegaan. Dus heel fijn allemaal maar de terugweg was nog fijner. We kregen zelf voorrang en hulp bij de koffers. En op Las Palmas is een speciale douane voor ouders met kinderen waar wij ook gebruik van mochten maken (terwijl onze zoon al 10 is). Heel fijn want rustig en minder intimiderend dan op Schiphol. Nu mochten we met ons hele gezin als eerste aan boord en weer als laatste uitstappen. Omdat hij een slechte eter is, had het cabinepersoneel zelfs een broodje uit hun eigen eten voor hem gehaald! Alle lof voor iedereen dit heeft onze vakantie extra fijn gemaakt. En jij Kees, bedankt voor het mogelijk maken voor de DPNA voorutistische kinderen! We hebben ons niet 1 keer anders of ongemakkelijk gevoeld! Alleen maar bijzonder!

© 2017 Vliegen met autisme

Bel mij:

06-11294603

adres:

Bervoetsbos 249 2134 PR Hoofddorp